Kategorien
Konto
Anmelden / Registrieren
Warenkorb
 
 

Youth Studies and Generations


Menge:  Stück  
Produktinformationen
cover
cover
Artikel-Nr.:
     5667A-9783039283262
Hersteller:
     MDPI
Herst.-Nr.:
     9783039283262
EAN/GTIN:
     9783039283262
Suchbegriffe:
Bücher zu Sozialwissenschaften allg...
Bücher über Sozialwissenschaften al...
Bücher über Medien, Kommunikation
Medien-, Kommunikationsbücher
There is currently much discourse about generations in the public sphere. A sequence of letters conflates generations and age cohorts born in the last few decades (generation "X", "Y" or "Z") as well as multiple categories are used to describe today's young people as a generation that is distinct from its predecessors. Despite the popularity of generational labels in media, politics, or even academia, the use of generation as a conceptual tool in youth studies has been controversial. This Special Issue allows readers to better understand the key issues regarding the use of generation as a theoretical concept and/or as a social category in the field of youth studies, shedding light on the controversies, trends, and cautions that go through it.
Weitere Informationen:
Author:
Vitor Sérgio Ferreira
Verlag:
MDPI
Sprache:
eng
Weitere Suchbegriffe: Medienwissenschaftsbücher - englischsprachig, allgemeine Sozialwissenschaftsbücher - englischsprachig, bücher zu sozialwissenschaften allgemein, Arab Spring; Politics; Tunisia, Arab Spring, politics, Tunisia, youth, young people, political participation, neoliberalism, democracy, Neoliberalism, Political Participation
Die Konditionen im Überblick1
Lieferzeit
Lagerstand
Preis
€ 62,73*
Konditionen selbst auswählen
Artikel empfehlenArtikel merken
* Preise mit Sternchen sind Nettopreise zzgl. gesetzlich gültiger MwSt.
UVP bedeutet „Unverbindliche Preisempfehlung“
Unser Angebot richtet sich ausschließlich an Unternehmen, Gewerbetreibende und Freiberufler.